skip to Main Content

Hoe ga je als HR-manager om met de WAB?

Sneller voldoen aan de WAB met Aangetekend Mailen

De invoering van de WAB brengt nogal wat hoofdbrekens met zich mee voor veel HR-medewerkers. Dankzij Aangetekend Mailen wordt de overstap van payroll naar eigen vaste contracten een stuk eenvoudiger.

Wet arbeidsmarkt in balans

Sinds het begin van dit jaar is de nieuwe Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) van kracht. Het doel van de WAB is om de kloof tussen vaste contracten en flexibele contracten verkleinen. Het geeft oproepkrachten en payrollers meer zekerheden en het maakt het aantrekkelijker voor werkgevers om een vast contract aan te bieden.

Arbeidsintensieve processen

Deze nieuwe wet betekent nogal wat voor veel HR-afdelingen. Voorheen was het leeuwendeel van de medewerkers van bijvoorbeeld grote retailers ondergebracht bij een payroll-organisatie. Die moeten nu versneld overstappen naar een vast contract. Dat betekent niet alleen dat iedereen een arbeidsovereenkomst moet krijgen, maar ook dat – in de toekomst – documenten als nieuwe arbeidsovereenkomsten, waarschuwingsbrieven, ontslagbrieven en vaststellingsovereenkomsten verzonden en geregistreerd moeten worden. Dat zijn behoorlijk arbeidsintensieve en vrij langdurige processen waarbij veel documenten – heen en weer – per aangetekende post moeten worden verstuurd.

Sneller en efficiënter communiceren

Diverse (grote) retailers maken actief en met succes gebruik van de Aangetekend Mailen-software om de communicatie efficiënt, beveiligd en rechtsgeldig te laten verlopen. Met de optie van de Digitale Handtekening kunnen (toekomstige) medewerkers op een eenvoudige manier vanuit hun eigen mailbox een rechtsgeldig akkoord geven op de arbeidsovereenkomst, waarna ze dezelfde dag nog van start kunnen gaan. Door een directe koppeling met HR-systemen kan in een oogopslag de status van een zending worden ingezien. Dat scheelt papier, geld, maar vooral heel veel kostbare tijd. Als HR-medewerker weet je zeker dat het hele proces is gedigitaliseerd, dat rechtsgeldigheid van de communicatie gewaarborgd is en dat je tegelijkertijd ook nog eens voldoet aan de eisen van de AVG.

Net zo slim als Jumbo?

Een van de bekende retailers die gebruik maakt van onze dienst, is Jumbo Supermarkten. In korte tijd is Jumbo gegroeid van 120 winkels naar bijna 600 winkels met zo’n 60.000 medewerkers. Hoe zij bij deze verandering slim gebruik maken van Aangetekend Mailen, lees je op onze website. Ben je benieuwd hoe dit er voor jouw organisatie uit kan zien? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Vacature Javascript Master

Vacature Javascript Developer.  Wil jij een belangrijke rol binnen onze…

Programma NSR

North Sea Regatta De North Sea Regatta is het grootste…

Vacature New Business Sales

Vacature New Business Sales. Als New Business Sales zal jij…

Maak kennis met Bastiaan ter Weel, marketingmanager Aangetekend BV
Maak kennis met …

Bastiaan ter Weel, onze marketingmanager In mei is Bastiaan ter…

NEN en de Rechtspraak kondigen einde NTA 7516 aan

Het Centraal College van Deskundigen Zorg & Welzijn heeft besloten…

Samenwerking IPEX en Aangetekend in België
Samenwerking IPEX en Aangetekend in België

IPEX veroverde eind jaren 80 de Belgische markt met printoplossingen.…

Vijf redenen om Aangetekend Mailen in automotive
Vijf redenen om Aangetekend Mailen in te zetten binnen de Automotive-branche

De automotive-sector kent de nodige uitdagingen. Niet alleen is er…

Zo voldoe je eenvoudig aan de zorgplicht
Zo voldoe je eenvoudig aan de zorgplicht

Financiële ondernemingen zoals banken, verzekeraars, beleggingsondernemingen, bemiddelaars en financieel adviseurs,…

‘Een oplossing die past bij de bank van de toekomst’
‘Een oplossing die past bij de bank van de toekomst’

Als coöperatief directeur van de Rabobank en lid van de…

Vijf redenen waarom Aangetekend Mailen een goed idee is
Vijf redenen waarom Aangetekend Mailen een goed idee is

Met Aangetekend Mailen kun je documenten beveiligd en rechtsgeldig verzenden.…

De volgende stap in digitalisering van je advocatenkantoor?
De volgende stap in digitalisering van je advocatenkantoor? Zo doe je dat

Tot voor kort ontving de Rechtspraak maandelijks nog zo'n 30.000…

Legal tech Map
Aangetekend Mailen onderdeel van de Dutch Legal Tech map

De Nederlandse Legal Tech Map is een soort routekaart die…

Terugblik op een flexibel en succesvol jaar
Terugblik op een flexibel en succesvol jaar

Werd 2020 vooral getekend door onrust, zorgen en een gemis…

En de fax? Die werkt niet meer
En de fax? Die werkt niet meer…

Ooit was de fax het toonbeeld van vernuft, maar na…

Maak kennis met… Tjeerd van Zijl, onze New Business Manager
Maak kennis met… Tjeerd van Zijl, onze New Business Manager

Eind april is Tjeerd van Zijl van start gegaan als…

ckv
‘Ik ben groot voorstander van technologie, maar er gaat niets boven een informele babbel met een biertje’

CKV Bank is niet alleen een Belgische hypotheekbank, spaarbank en…

Back To Top
Zoeken