skip to Main Content

Hoe ga je als HR-manager om met de WAB?

De invoering van de WAB brengt nogal wat hoofdbrekens met zich mee voor veel HR-medewerkers. Dankzij Aangetekend Mailen wordt de overstap van payroll naar eigen vaste contracten een stuk eenvoudiger.

Wet arbeidsmarkt in balans

Sinds het begin van dit jaar is de nieuwe Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) van kracht. Het doel van de WAB is om de kloof tussen vaste contracten en flexibele contracten verkleinen. Het geeft oproepkrachten en payrollers meer zekerheden en het maakt het aantrekkelijker voor werkgevers om een vast contract aan te bieden.

Arbeidsintensieve processen

Deze nieuwe wet betekent nogal wat voor veel HR-afdelingen. Voorheen was het leeuwendeel van de medewerkers van bijvoorbeeld grote retailers ondergebracht bij een payroll-organisatie. Die moeten nu versneld overstappen naar een vast contract. Dat betekent niet alleen dat iedereen een arbeidsovereenkomst moet krijgen, maar ook dat – in de toekomst – documenten als nieuwe arbeidsovereenkomsten, waarschuwingsbrieven, ontslagbrieven en vaststellingsovereenkomsten verzonden en geregistreerd moeten worden. Dat zijn behoorlijk arbeidsintensieve en vrij langdurige processen waarbij veel documenten – heen en weer – per aangetekende post moeten worden verstuurd.

Sneller en efficiënter communiceren

Diverse (grote) retailers maken actief en met succes gebruik van de Aangetekend Mailen-software om de communicatie efficiënt, beveiligd en rechtsgeldig te laten verlopen. Met de optie van de Digitale Handtekening kunnen (toekomstige) medewerkers op een eenvoudige manier vanuit hun eigen mailbox een rechtsgeldig akkoord geven op de arbeidsovereenkomst, waarna ze dezelfde dag nog van start kunnen gaan. Door een directe koppeling met HR-systemen kan in een oogopslag de status van een zending worden ingezien. Dat scheelt papier, geld, maar vooral heel veel kostbare tijd. Als HR-medewerker weet je zeker dat het hele proces is gedigitaliseerd, dat rechtsgeldigheid van de communicatie gewaarborgd is en dat je tegelijkertijd ook nog eens voldoet aan de eisen van de AVG.

Net zo slim als Jumbo?

Een van de bekende retailers die gebruik maakt van onze dienst, is Jumbo Supermarkten. In korte tijd is Jumbo gegroeid van 120 winkels naar bijna 600 winkels met zo’n 60.000 medewerkers. Hoe zij bij deze verandering slim gebruik maken van Aangetekend Mailen, lees je op onze website. Ben je benieuwd hoe dit er voor jouw organisatie uit kan zien? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

‘Het gebruik van AM draagt ook bij aan onze eigen geloofwaardigheid’
‘Het gebruik van Aangetekend Mailen draagt ook bij aan onze eigen geloofwaardigheid’

Legaltech platform JuriBlox zet innovatieve technologie in om juridische documenten en processen efficiënter te maken.…

Lees verder
De Standaard onder de digitale postbodes
De Standaard onder de digitale postbodes

Eerder dit jaar verscheen Aangetekend Mailen op de lijst van qualified Trust Service Providers. Daarmee…

Lees verder
‘Ga op zoek naar de kansen, dat zorgt voor een positieve vibe’
‘Ga op zoek naar de kansen, dat zorgt voor een positieve vibe’

Al is er nog veel onzeker, beetje bij beetje komt het openbare leven weer op…

Lees verder
Aangetekend nu ook Privacy Verified
Aangetekend nu ook Privacy Verified

Wij zorgen dat mensen veilig kunnen mailen. Dan is het natuurlijk enorm belangrijk om ook…

Lees verder
Zo helpt de KPN API Store ondernemers bij hun digitale innovatieproces
Zo helpt de KPN API Store ondernemers bij hun digitale innovatieproces

Een API – een application programming interface – is een stukje software dat het mogelijk…

Lees verder
Verandering is een proces. Ook in de postkamer
Verandering is een proces. Ook in de postkamer

Dat de postkamer niet meer is wat het was, daarover is iedereen het wel eens.…

Lees verder
De ene digitale handtekening is de ander niet. Zo zit dat

Vrijwel iedereen heeft weleens te maken gehad met de inefficiëntie van een ondertekenproces, zelfs als…

Lees verder
6 maatregelen die je kunt nemen tegen ceo-fraude
6 maatregelen die je kunt nemen tegen ceo-fraude

Dat cybercriminelen er niet voor terugdeinzen om in te spelen op angst en – zowel…

Lees verder
‘Het argument ‘ik wist er niet van’ is bij ons géén argument’
‘Het argument ‘ik wist er niet van’ is bij ons géén argument’

Payt is het grootste debiteurenbeheerplatform van Nederland. Sander Kamstra is directeur van Payt en vertelt…

Lees verder
‘Onze digitale postbode gebruikt geen trackingpixel.’

ICTRecht is een fullservice adviesbureau, gespecialiseerd in internet, ICT en privacywet- en regelgeving. Peter Kager…

Lees verder
Aangetekend Mailen RTLZ, voor thuiswerkend Nederland
Thuiswerkend Nederland zet volop Aangetekend Mailen in

Met het platform ‘Next Level Corona Solutions’ helpt RTLZ om werkend Nederland weer op gang…

Lees verder
eIDAS-erkenning
PERSBERICHT: EU-ERKENNING VOOR NEDERLANDS BEDRIJF ‘AANGETEKEND MAILEN’

Utrecht, 31 maart 2020 – De coronacrisis zorgt onmiskenbaar voor een toename van zakelijk internetverkeer.…

Lees verder
eIDAS-erkenning
‘Dit is wel het allerhoogste stempeltje dat je kan halen’

Op 24 maart werd er, met gepaste afstand tot elkaar, een toost uitgebracht bij Aangetekend…

Lees verder
Aangetekende mails versturen vanuit je bankapp? Zij kunnen het wel!
Aangetekende mails versturen vanuit je bankapp? Zij kunnen het wel!

Aangetekend Mailen voor de zakelijke markt is al een tijd beschikbaar. Maar ook een particulier…

Lees verder
Beschikbaarheid Aangetekend Mailen

Maximale beschikbaarheid Aangetekend Mailen Volgens de richtlijnen van het RIVM valt onze dienst Aangetekend Mailen onder…

Lees verder
For your eyes only
For your eyes only

Heb je net dat beetje extra zekerheid nodig dat de ontvanger ook werkelijk de bedoelde…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

Back To Top
×Close search
Zoeken