skip to Main Content

‘Onze missie? De digitale postbode van Europa worden!’

Philip Voogt en Wouter van den Brink kennen elkaar uit de sloepen- en motorjachtbusiness. Door een akkefietje tijdens een studie kwam Philip op het idee voor een dienst om aangetekend bellen mogelijk te maken. Hij en Wouter zagen een kans en besloten samen een andere vaarroute te nemen. Inmiddels zijn ze hard op weg de digitale postbode van Europa te worden. Philip vertelt.

Het begon allemaal met Aangetekend Bellen

In de tijd dat Wouter en ik bij de sloepen- en motorjachtenbouwer werkten, volgde ik een studie. Ik had wat gedoe met de Informatie Beheer Groep – wat tegenwoordig de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) is. Ik wilde de telefoontjes die ik met hen had formaliseren. Dat bleek niet mogelijk, in ieder geval niet met enige juridische waarde. Zo kwam ik op het idee voor een dienst om telefoongesprekken rechtsgeldig vast te leggen: aangetekend bellen dus eigenlijk. In eerste instantie probeerde ik via KPN daar een dienst van te maken. Daar hadden ze wel oren naar, maar het kwam toch niet helemaal van de grond. Toen zijn Wouter en ik in het diepe gesprongen. We zagen een kans, hebben een businessplan geschreven en zijn eind 2011 gestart met Aangetekend Bellen.

Van bijzaak naar belangrijkste dienst

Al vrij snel kwam de vraag van een aantal klanten of dat wat we telefonisch deden ook per e-mail kon. Zodoende kwamen we op de dienst Aangetekend Mailen. We stapten met een niet-bestaande dienst in een niet-bestaande markt; een flinke uitdaging. Maar wat eerst bijzaak leek, werd al snel onze belangrijkste dienst en met de huidige wet- en regelgeving neemt de acceptatie in een fors tempo toe. Inmiddels zijn we in meerdere landen actief en binnenkort komen we als eerste end-to-end aangetekende mailoplossing op de EU Trust List.

85% Aangetekende Mails waren oorspronkelijk geen aangetekende poststukken

Begonnen we met Aangetekend Mailen om aangetekende post te vervangen, inmiddels zien we dat ruim tachtig procent van de aangetekende mails die wij versturen reguliere poststukken vervangen die voorheen niet als aangetekende poststukken werden verstuurd. Er gaan bij elke organisatie talloze documenten per dag de deur uit die niet officieel ondertekend moeten worden, maar waarvan je niet wil dat ze in een fietstas eindigen die onbeschermd tegen een willekeurige lantaarnpaal of boom wordt geparkeerd. Maar ook gaat er nog te veel privacygevoelige informatie via ‘normale’ e-mail. Eenvoudig, beveiligd en rechtsgeldig je documenten versturen, dat is waar we voor staan. Maar onze dienst wordt ook nog eens als kostenbesparend en snel ervaren.

Gemiddeld dertien ‘mijn’-omgevingen per persoon

De gemiddelde persoon heeft wel dertien verschillende mijn-omgevingen – denk aan Mijn Overheid, Mijn Bank, Mijn Telefonie of Mijn Energie – met allemaal verschillende inloggegevens. Wij geloven juist heel sterk in een end-to-end mailoplossing, waarbij zowel afzender als ontvanger in hun eigen mailomgeving kan blijven. Te zien aan onze groei staan we daarin niet alleen; we worden steeds relevanter en meer en meer mensen krijgen te maken met onze dienst Aangetekend Mailen. Per jaar versturen we een paar miljoen aangetekende mails. Daarmee heeft nog lang niet iedereen er één gehad, maar de kans dat je er binnenkort een ontvangt, is heel groot.

Digitale postbode van Europa

Onze missie is om de digitale postbode van Europa te worden en we zijn aardig op weg. In 4 Europese landen zijn we inmiddels een digitale variant op wat er nu regulier en aangetekend per post wordt verzonden. Als Trust Service Provider – en na plaatsing door Agentschap Telecom op de EU Trust List als Qualified Trust Service Provider – geven we invulling aan de Europese eIDAS-verordening. Daarmee kunnen we in alle landen hetzelfde doen als hun postbedrijven, maar dan digitaal.

Meer weten?

Benieuwd wat onze digitale postbodes voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!

We schreven al eerder over waarom de overstap van papier naar digitaal in het creditmanagementproces…

Lees verder
Documenten digitaal ondertekenen. Is dat wel rechtsgeldig?

Uit onderzoek door organisatieadviesbureau McKinsey blijkt dat de uitbraak van het coronavirus de digitale transformatie…

Lees verder
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie

In onze vorige blog noemden we al vier voordelen van digitaal boven papier in het…

Lees verder
Het is tijd om impact te maken
Het is tijd om impact te maken

Het klimaatrapport van de IPCC liegt er niet om. Het is vijf over twaalf als…

Lees verder
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda

Onlangs publiceerde De Nederlandsche Bank (DNB) een update op het rapport ‘Visie op Toezicht 2018-2020’.…

Lees verder
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’

XA wil het vinden en delen van informatie voor organisaties makkelijk maken. Door informatiestromen binnen…

Lees verder
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces

Als creditmanager kun je bij de uitvoering van je taken diverse instrumenten inzetten om zo…

Lees verder
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’

Martijn Groot Kormelink is advocaat, mediator en partner bij Vallei Advocaten & Mediators. Vallei Advocaten…

Lees verder
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager

Achter die knop in Outlook waarmee je beveiligd en rechtsgeldig kunt mailen, zit een heel…

Lees verder
Waarom de eIDAS-verordening onmisbaar is in een digitale maatschappij

Bredero, Nederlands dichter en toneelschrijver uit de 16e eeuw, zei het al: 'Al ziet men…

Lees verder
Vacature
Marketeer B2B – Vacature

Binnen Aangetekend zijn wij op zoek naar een allround marketeer die niet alleen de beste…

Lees verder
'We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen'
‘We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen’

BIT is een zakelijke internetserviceprovider, gespecialiseerd in virtualisatie, colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. BIT…

Lees verder
Partner A

Detail informatie over deze partner Partner

Lees verder
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum

Tien jaar geleden begonnen Philip Voogt en Wouter van den Brink met een totaal nieuwe…

Lees verder
David Efde
Gebruikerservaring Aangetekend Mailen naar een nog hoger niveau

Aangetekend Mailen wordt inmiddels alweer bijna tien jaar door uiteenlopende klanten ingezet. Omdat er altijd…

Lees verder
Consumentenpost krijgt een digitale concurrent
Aangetekend Mailen kan PostNL miljoenen kosten

De digitale postbode bezorgt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor consumenten en eenpitters. Daarom…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

    Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

    Back To Top
    Zoeken