Bezwaar WOZ waarde
Gemakkelijk beveiligd & rechtsgeldig
- Opstellen van je e-mail
- Controleren van je e-mail
- Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
- Betalen voor verzending € 5,45
Gebruik Aangetekend Mailen bij een bezwaar WOZ waarde
De wet WOZ, wat staat voor Waardering Onroerende Zaken, schrijft voor hoe de WOZ waarde van jouw woning moet worden bepaald. De gemeente waarin uw woont stelt deze waarde vast, waarna Belastingdienst, waterschappen en gemeente belasting kunnen heffen. Het is dus voor jouw eigen portemonnee belangrijk om de waarde van de WOZ goed te controleren. Bent je het er niet mee eens, dan helpen wij jou om een bezwaarschrift WOZ waarde te versturen.
Gebruik gratis de voorbeeldbrief: Bezwaarschrift WOZ waarde
Peildatum
Ieder jaar kent de gemeente een nieuwe waarde van jouw woning toe. Dit gebeurt op 1 januari van het voorgaande jaar, ook wel peildatum genoemd. Het bouwjaar, type woning, ligging, staat van onderhoud, oppervlakte en woningen in de buurt zijn bepalend voor de WOZ waarde.
Modelmatige waardebepaling
De waardepaling van de woning gaat niet heel specifiek. Hiervoor gebruikt de gemeente een algemeen rekenmodel wat middels software tot stand komt. Het zal dus nooit helemaal een nauwkeurige waardebepaling zijn en kan dit dus afwijken van de werkelijke waarden in jouw voor- of nadeel.
Controleerbare WOZ-waarde
De tot stand gekomen WOZ waarde wordt door de gemeente onderbouwd in een taxatieverslag. De gemeente is wettelijkverplicht om dit verslag inzichtelijk te maken, via de gemeente of Mijn-overheid, zodat je kunt zien hoe de berekening tot stand is gekomen. Niet alle gemeentes voldoen aan deze wettelijke eis.
Hoe werkt het?
Een aangetekende e-mail verstuur je eenvoudig via de knop ‘Verstuur nu’. Je stelt de tekst op en voegt eventuele bijlagen toe. Bij de volgende stap kun je de email en alle velden controleren. Om een aangetekende e-mail te kunnen versturen is het wettelijk vereist dat je je identificeert. Dit doen wij met iDIN en dat werkt via je bank. Als laatste stap volgt de betaling via iDEAL waarna de Aangetekende Mail wordt verstuurt. Een kopie van de Aangetekende Mail en de track & trace ontvang je in je inbox.
Stap 1
Opstellen e-mail
Stap 2
Controleren e-mail
Stap 3
Identificeren
Stap 4
Betalen
Voordelen van Aangetekend Mailen
Ultiem gemak
Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.
Veilig en rechtsgeldig
Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.
Snel en direct
Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.
24/7 te volgen
Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.
Kostenbesparend
Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.
100%
rechtsgeldig in EU
Aangetekend Mailen voldoet volledig aan Europese regelgeving. De rechtbank erkent de aangetekende e-mail als juridisch bewijs.
85%
hogere attentiewaarde
Bezorging via Aangetekend Mailen trekt veel meer aandacht dan een gewone e-mail of poststuk.
2
minuten slechts
Supersnel versturen én bezorgen zonder dat je de deur uit hoeft.
Waarom Aangetekend Mailen?
Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.