Snel, veilig & juridisch geldig ondertekenen zonder gedoe

Met Digitaal Ondertekenen zet je eenvoudig een rechtsgeldige en juridisch bindende handtekening onder documenten, zonder fysiek aanwezig te zijn. Dat bespaart tijd, papier en printkosten, én verhoogt de efficientië binnen je organisatie.

  • NIS2, AVG compliant
  • Data altijd in Europa
Trustpilot 4.3 reviews 68
Digitaal Ondertekenen
Digitaal Ondertekenen
Digitaal Ondertekenen

Vertrouwd door 1000+ bedrijven in Nederland & België


Waarom bedrijven kiezen voor Digitaal Ondertekenen

Digitaal Ondertekenen

Danielle Clemens

Directeur Innovatie & Technologie

Schouten Zekerheid verstuurt veel gevoelige informatie. “Het ergste wat ons kan gebeuren, is dat informatie op straat komt te liggen of in verkeerde handen komt,” legt Danielle uit. “Voor onze beveiligde communicatie hadden we verschillende leveranciers. Eén voor beveiligd mailen en één voor digitaal ondertekenen.”




Een vertrouwde manier om
documenten digitaal te ondertekenen

Ontdek hoe je kosten en tijd kan besparen door Digitaal Ondertekenen te gebruiken.

Met Digitaal Ondertekenen bespaar je kosten op o.a. papier en verzending.

Te gebruiken via een plugin of add-in via Outlook, een online dashboard of API koppeling met een systeem.

Met Digitaal Ondertekenen verkort je het proces van dagen tot enkele minuten.

Klanten waarderen onze service en Nederlandstalige Customer Succes begeleiding.


Voordelen van Digitaal Ondertekenen

Digitaal Ondertekenen

Elk digitaal ondertekend document voldoet aan de wettelijke eisen en biedt dezelfde juridische zekerheid als een fysiek ondertekend document.

Digitaal Ondertekenen

Versnel je documentafhandeling en bespaar direct op print- en verzendkosten. Onderteken digitaal, zonder accounts, downloads of gedoe, gewoon op elk apparaat.

Digitaal Ondertekenen

Onze technologie stelt de identiteit van ondertekenaars vast en beschermt de inhoud tegen manipulatie, zodat alleen de beoogde persoon de authentieke inhoud kan inzien en ondertekenen

Digitaal Ondertekenen

Met onze digitale handtekening verminder je papiergebruik, print en CO₂-uitstoot door de fysieke handtekening te digitaliseren.

Digitaal Ondertekenen

Onze handtekeningen zijn eIDAS-gecertificeerd en NIS2, NTA en AVG compliant. Data blijft 100% binnen Europa, verwerkt door een Qualified Trust Service Provider.

Digitaal Ondertekenen

Altijd ondersteuning in je eigen taal. Bij de implementatie, training of vragen krijg je hulp van een Nederlands team, snel bereikbaar via telefoon of mail.


Hoe werkt het

Digitaal Ondertekenen

Hoe werkt Digitaal Ondertekenen?

Een digitale handtekening is net zo rechtsgeldig als een fysieke, maar veel sneller en eenvoudiger. Je tekent direct vanuit je inbox – zonder printen, scannen of vertraging.

In 5 stappen:

  • 1. Verstuur je document per e-mail
  • 2. Voeg handtekeningvelden en verificatie toe
  • 3. Ontvanger ontvangt een tekenverzoek
  • 4. Tekent digitaal, eventueel met ID-check
  • 5. Beide partijen ontvangen het ondertekende document en bewijs
  • Wil je zien hoe dit werkt in jouw organisatie? Vraag vrijblijvend een demo aan of plan een gesprek met onze adviseur in.

Benieuwd hoe je digitaal ondertekenen eenvoudig toepast binnen jouw organisatie? We leggen je stap voor stap uit hoe het werkt én hoe je het naadloos integreert in je bestaande processen.

Onderteken veilig en controleerbaar dankzij geavanceerde technologie, volledige audittrail en betrouwbare identiteitsverificatie.

Voldoet aan eIDAS, NIS2, DORA, AVG en Nederlandse wetgeving. Jouw handtekeningen zijn juridisch waterdicht.


Lees meer over digitale handtekeningen

De eIDAS-verordening onderscheidt drie niveaus van digitale handtekeningen, elk met een eigen beveiligingsniveau en juridische status: de standaard elektronische handtekening, de geavanceerde elektronische handtekening (AES), en de gekwalificeerde elektronische handtekening (QES). Elk van deze handtekeningen is juridisch bindend en wordt in de hele EU erkend.

De gekwalificeerde elektronische handtekening (QES) is de meest betrouwbare variant en biedt dezelfde juridische waarde als een handgeschreven handtekening, de ‘natte krabbel’.

Een QES wordt gecreëerd met een gekwalificeerd certificaat en biedt de hoogste mate van veiligheid en integriteit.

Digitaal Ondertekenen

Standaard digitale
handtekening

De standaard digitale handtekening kan gezet worden via eenvoudige methoden zoals een vinkje op een website, een gescande handtekening of een met de muis geplaatste handtekening.

Deze handtekening biedt een beperkte bescherming en identiteitsverificatie.

Digitaal Ondertekenen

Geavanceerde elektronische handtekening (AES)

Een AES biedt meer zekerheid: het is uniek voor de ondertekenaar, verifieert diens identiteit en detecteert wijzigingen na ondertekening.

Extra verificatie, zoals via iDIN of itsme, kan worden toegevoegd voor nog meer zekerheid over de identiteit van de ondertekenaar.

Digitaal Ondertekenen

Gekwalificeerde elektronische handtekening (QES)

Een QES biedt dezelfde juridische waarde als een handgeschreven handtekening, de ‘natte krabbel’.

Een QES wordt gecreëerd met een gekwalificeerd certificaat die is geleverd door een gekwalificeerde partij waarbij de ondertekenaar technische handelingen moet uitvoeren. Deze handtekening biedt de hoogste mate van veiligheid en integriteit.


Tarieven & Abonnementen Digitaal Ondertekenen

Er zijn 3 verschillende abonnementen, waarbij je zelf de gewenste aantal gebruikers kunt selecteren. Per abonnement verschillen de mogelijkheden. Wil je meer informatie of eerst een demo van Digitaal Ondertekenen, maak dan een vrijblijvende afspraak.

Starter

Professional

Enterprise

Totaal aantal gebruikers
Aantal ondertekeningen per jaar
100 per gebruiker
100 per gebruiker
1000 in totaal
Verstuur 24/7 (AVG)
Meerdere documenten
Meerdere ondertekenaars
HSM qSEAL biljet
Herinneringen
Verificatie via krabbel
Verificatie via iDIN
Dashboard en API
Extra ondertekeningen per jaar
optioneel
Aantal extra ondertekeningen per jaar

Alle bedragen zijn per maand en exclusief btw.
Aantal ondertekeningen zijn per jaar.