skip to Main Content

Maak kennis met… Ronald Boer, onze Customer Success Manager en Product Owner

Ronald Boer is Customer Success Manager en Product Owner bij Aangetekend Mailen. In deze dubbelrol is hij verantwoordelijk voor zowel het succesvol onboarden van klanten als voor de doorontwikkeling van de diensten. In deze blog vertelt Ronald over de uitdagingen van zijn rol en zijn bijdrage aan het succes van Aangetekend Mailen.

Optuigen, inregelen en finetunen

Op het moment dat een nieuwe organisatie klant bij ons wordt, is het aan mij de schone taak om te zorgen dat de Aangetekend Mailen-omgeving optimaal wordt opgetuigd, ingeregeld en gefinetuned. Elke organisatie heeft immers andere wensen, bijvoorbeeld als het gaat om de termijn waarna een herinnering gestuurd moet worden of om wie waar toegang toe mag hebben. Om zeker te stellen dat iedereen weet hoe Aangetekend Mailen te gebruiken en optimaal in te zetten, geef ik ook uitleg en trainingen aan beheerders en key-gebruikers. Het totale traject duurt gemiddeld een maand of drie, van onboarding tot finetuning en tenslotte de daadwerkelijke livegang.

De raderen draaien

Het belangrijkste aspect van Aangetekend Mailen is niet de techniek. In principe kun je met een druk op de spreekwoordelijke knop aan de slag met onze dienst. De uitdaging zit ‘m meer in de cultuurverandering die het teweeg brengt. Mensen moeten ineens anders gaan werken dan voorheen, dat roept vragen op en kan leiden tot onzekerheid. Is dat allemaal wel te vertrouwen? Hoe zit dat juridisch? Dat is ook een belangrijk doel van de gebruikerstraining, om die cultuuromslag te begeleiden. Tijdens zo’n training ga ik in gesprek met de mensen en laat ik ze zien dat onze dienst ze helpt om efficiënter te werken. Wat ik mooi vind is dat je tijdens zo’n training echt de raderen ziet gaan draaien in de hoofden van de deelnemers: ah, zo kunnen we het ook in gaan zetten!

Altijd op zoek naar verbeteringen

Als Customer Succes Manager heb ik veel contact met klanten. Ik ben dan ook de aangewezen persoon om vragen bij te droppen. Kunnen jullie hier eens naar kijken, kunnen jullie deze optie bouwen? Het is mijn taak om de urgentie en de impact van zo’n verzoek in te schatten en juist te prioriteren. Ik bespreek met de ontwikkelaars wat zij van de wijziging vinden en waar zij eventueel nog uitdagingen of verdere verbeteringen zien. Zo komen we samen tot een ontwerp. Vervolgens gaan de ontwikkelaars aan de slag en als zij klaar zijn, test ik of het daadwerkelijk dat is geworden waarvan ik denk dat de klant het graag wil. Als dat allemaal goed is, en er zijn geen bugs meer, dan gaan we de functionaliteit opleveren. Zo hebben we onlangs bijvoorbeeld tweefactorauthenticatie via sms als extra feature opgenomen in onze dienst. Zo kan de ontvanger je aangetekende e-mail pas openen na het invoeren van een code die hij of zij per sms heeft ontvangen en heb je net dat beetje extra zekerheid dat de ontvanger ook werkelijk de bedoelde ontvanger is.

Aangetekend mailen voor de kleinverbruiker

Als product owner hou ik me dus heel erg bezig met de vraag vanuit bestaande klanten, maar ik kijk ook naar wat er verder beschikbaar is in de markt en in hoe wij daarin net dat stapje verder kunnen gaan om onze dienst te verbeteren. Zo werden we bijvoorbeeld veel benaderd door particulieren en eenpitters die ook graag gebruik wilden kunnen maken van Aangetekend Mailen, maar dan op ad hoc-basis. Voor ons was die stap naar de consumentenmarkt een hele logische. Zeker in de huidige tijd kun je iemand niet meer vragen om in de rij te gaan staat om iets belangrijks te versturen. Die oplossing wordt vandaag of morgen gelanceerd en werkt echt heel eenvoudig: je gaat naar onze homepage, klikt op de knop ‘verstuur direct’, op de volgende webpagina stel je je mail op, uploadt de bijlage, controleert het mailadres van de geadresseerde, rekent af met iDEAL, identificeert jezelf en klaar. Die identificatie was nog een uitdaging voor de particuliere markt. Hoe kun je met voldoende zekerheid bepalen dat de verzender ook echt is wie hij of zij zegt te zijn, en niet iemand met een of ander nepmailadres? Dat hebben we opgelost door voor de identificatie van iDIN gebruik te maken, de veilige en vertrouwde inlogmethode van je eigen bank. Zo kunnen we maximale rechtsgeldigheid beloven.

Help jij ons aan nog meer blije klanten?

Klantsucces en meedenken met de klant zit ons in het DNA. Om in de toekomst nog meer van die mooie contactmomenten met onze klanten te hebben, zijn wij op zoek naar nog een Customer Success Manager. Klinkt je dat als muziek in de oren? Check dan onze vacature. Heb je vragen, bel me even op 0346-581731. Geen vragen, maar ben je supergemotiveerd? Mail me dan direct je CV met motivatie.

Download onze brochure
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’

Martijn Groot Kormelink is advocaat, mediator en partner bij Vallei Advocaten & Mediators. Vallei Advocaten…

Lees verder
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager

Achter die knop in Outlook waarmee je beveiligd en rechtsgeldig kunt mailen, zit een heel…

Lees verder
Waarom de eIDAS-verordening onmisbaar is in een digitale maatschappij

Bredero, Nederlands dichter en toneelschrijver uit de 16e eeuw, zei het al: 'Al ziet men…

Lees verder
Vacature
Marketeer B2B – Vacature

Binnen Aangetekend zijn wij op zoek naar een allround marketeer die niet alleen de beste…

Lees verder
'We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen'
‘We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen’

BIT is een zakelijke internetserviceprovider, gespecialiseerd in virtualisatie, colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. BIT…

Lees verder
Partner A

Detail informatie over deze partner Partner

Lees verder
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum

Tien jaar geleden begonnen Philip Voogt en Wouter van den Brink met een totaal nieuwe…

Lees verder
David Efde
Gebruikerservaring Aangetekend Mailen naar een nog hoger niveau

Aangetekend Mailen wordt inmiddels alweer bijna tien jaar door uiteenlopende klanten ingezet. Omdat er altijd…

Lees verder
Consumentenpost krijgt een digitale concurrent
Aangetekend Mailen kan PostNL miljoenen kosten

De digitale postbode bezorgt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor consumenten en eenpitters. Daarom…

Lees verder
Aangetekend betrouwbaar
Vacature New Business Developer

Als New Business Developer zal jij een belangrijke rol spelen in onze missie om de…

Lees verder
Maak kennis met… Ronald Boer, onze Customer Success Manager en Product Owner
Maak kennis met… Ronald Boer, onze Customer Success Manager en Product Owner

Ronald Boer is Customer Success Manager en Product Owner bij Aangetekend Mailen. In deze dubbelrol…

Lees verder
Vacature: Customer Success Manager

Als Customer Success Manager zal jij een belangrijke rol spelen in onze missie om de…

Lees verder
Fintech en legaltech. Zo sluiten twee werelden naadloos op elkaar aan.
Fintech en legaltech. Zo sluiten twee werelden naadloos op elkaar aan.

In deze blog spreekt Philip Voogt, mede-oprichter van Aangetekend B.V., met Benjamin Alkemade, salesdirector bij…

Lees verder
Aangetekende e-mail goes Wikipedia!
Aangetekende e-mail goes Wikipedia!

Eindelijk wordt de aangetekende elektronische zending - aangetekende e-mail - op Wikipedia in een adem…

Lees verder
Hoe een heftig jaar toch lichtpuntjes met zich mee kan brengen
Hoe een heftig jaar toch lichtpuntjes met zich mee kan brengen

Op 1 januari keek 2020 ons net zo veelbelovend aan als alle andere nieuwe jaren.…

Lees verder
‘Ik ben erg gecharmeerd van slimme oplossingen die simpel in gebruik zijn’

Harry Heijes is IT-directeur KPN Zakelijke markt. Een gedreven manager met een innovatieve blik en…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

    Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

    Back To Top
    ×Close search
    Zoeken