skip to Main Content

Aangetekend BV en ABN AMRO lanceren online contractondertekening

Vanaf 1 november kunnen zakelijke documenten als contracten en verkoopovereenkomsten 100% veilig op een rechtsgeldige wijze ondertekend en verzonden worden via e-mail.

abn aangetekend Het was sinds 2011 al mogelijk om via Aangetekend Mailen bedrijfskritische documenten beveiligd en rechtsgeldig te versturen via e-mail. Aangetekend Mailen maakt daarbij gebruik van een digitale handtekening waarmee de ontvanger een document eenvoudig kan ondertekenen. Een e-mailproces met de zekerheid van aangetekend versturen én de efficiëntie van een volledig digitaal proces.

In samenwerking met ABN AMRO wordt deze digitale handtekening van Aangetekend Mailen nu gekoppeld aan iDIN. Dat is de nieuwe online identificatiemethode van de Nederlandse banken en de Betaalvereniging. Door deze koppeling ontstaat er een 100% veilige digitale handtekening waarmee contracten en andere documenten rechtsgeldig op afstand kunnen worden ondertekend.

Vanaf 1 november starten Aangetekend BV en ABN AMRO met een pilot voor een aantal zakelijke klanten van de bank.

Door de toenemende digitale dienstverlening hebben bedrijven en instellingen een groeiende behoefte aan zekerheid over de identiteit van online klanten en gebruikers. Met deze nieuwe dienst spelen Aangetekend BV  en ABN AMRO hier op in.

Philip Voogt, commercieel directeur Aangetekend BV: “De toevoeging van iDIN is een logische stap in de verdere digitalisering van klantprocessen. Dat wij dit samen met ABN AMRO ontwikkelen , is een mooi voorbeeld van hoe de financiële sector innovatie omarmt”.

Aangetekend Mailen
De dienst Aangetekend Mailen bestaat sinds 2011 en heeft een breed afnemersbestand met daarin zowel bedrijven als overheidsorganisaties (o.a. mkb, advocatenkantoren, verzekerings-maatschappijen, makelaars, banken waaronder ABN AMRO, gemeenten, etc.).
Voor de Nederlandse markt heeft Aangetekend BV sinds 2013 een strategisch partnership met KPN. De dienst Aangetekend Mailen wordt ook actief in België, Duitsland en Spanje ingezet.

iDIN
iDIN is een identificatiemethode van Nederlandse banken waarmee hun klanten zich online kunnen identificeren bij andere organisaties, met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Daardoor hoeven deze klanten geen aparte toegangscodes aan te vragen en te onthouden van bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstanties of webwinkels (www.idin.nl).

Meer informatieiDIN Aangetekend

Neem dan contact met ons op.

Aangetekend Mailen voor Payt

De klant Payt bewijst dat debiteurenbeheer persoonlijk, efficiënt en effectief kan zijn. De software geeft…

Lees verder
Rob Timman van TriOpSys aan het woord

TriOpSys TriOpSys is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en beheren van Mission Critical ITsystemen, ofwel…

Lees verder
Vacature Allround administratief medewerk(st)er

Ben je administratief sterk en heb je een passie voor online. Doe je de dingen…

Lees verder
Het kaf en het koren door Willem Voogt, Privacy Officer.

over de attentiewaarde van e-mails in een steeds groter wordende stroom van berichten Toen de…

Lees verder
Aangetekend Mailen voor Jumbo Supermarkten

De klant Jumbo Supermarkten is in korte tijd ontwikkeld van een regionale supermarkt tot een…

Lees verder
Balude & Aangetekend Mailen

Balude Balude biedt u all-in ICT beheer, zij ontzorgen u van al uw ICT-vraagstukken. Balude…

Lees verder
Jaaroverzicht 2018

2019 zijn wij met volle energie gestart maar blikken nog even terug op een succesvol…

Lees verder
Telegraaf: Grensverlegger

Rechtsgeldig digitale post Utrecht - Documenten per post versturen is eigenlijk niet meer van deze…

Lees verder
Telegraaf: Aangetekend via de mail

'Elektronische postbode' kan ook belangrijke post bezorgen De Telegraaf schreef een artikel over de voordelen van…

Lees verder
E-mail valt eindelijk onder het briefgeheim!

Al meer dan vijftien jaar speelt het plan, maar nu gaat het er eindelijk van…

Lees verder
Aangetekend vanaf 4 juni in ‘Doe Maar Duurzaam!’

Veel bedrijven versturen nog steeds belangrijke documenten via de post. Maar dit kan veel gemakkelijker.…

Lees verder
Aangetekend Mailen BNR

BNR deed onderzoek naar de inzet van Aangetekend Mailen bij bedrijven en de groei ervan.…

Lees verder
Aangetekend BV en ABN AMRO lanceren online contractondertekening

Vanaf 1 november kunnen zakelijke documenten als contracten en verkoopovereenkomsten 100% veilig op een rechtsgeldige…

Lees verder
KPN Cloud komt met de dienst Aangetekend Mailen

''Goedkoper dan een postzegel, met de zekerheid van Aangetekend” Platform E-Factureren Schrijft over over de…

Lees verder
Innovatief wonen vraagt om innovatieve diensten

Camelot over de toepassing Aangetekend Mailen in het Members Magazine Het traditionele gezin; vader, moeder,…

Lees verder
FD KPN levert Aangetekend Mailen

Zakelijke klanten van KPN kunnen e-mail voortaan aangetekend versturen. KPN levert Aangetekend Mailen. Sinds 2013…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

Back To Top
×Close search
Zoeken