skip to Main Content

Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie

In onze vorige blog noemden we al vier voordelen van digitaal boven papier in het creditmanagementproces. Maar een heel groot voordeel hebben we nog niet besproken. Door minder menselijke handelingen te moeten doen, bespaar je op de kosten en optimaliseer je je proces.

Doorlooptijd verkorten

Als je je creditmanagementproces digitaliseert, verkort je de doorlooptijd. Er zit immers veel minder tijd tussen actie en reactie. Als je iets verstuurt via de papieren post, geeft je het proces uit handen aan de postbode. Je moet dan minimaal vijf, maar soms wel veertien dagen wachten tot je terugkoppeling krijgt over wat er met je brief is gebeurd. Kostbare tijd. Als iemand traag is met betalen, kun je pas op de uiterste betaaldatum vaststellen of er wel of niet is betaald. Dan kun je pas overgaan tot actie.

Instant resultaat

Als je het proces digitaliseert met behulp van Aangetekend Mailen, heb je in principe instant resultaat. Daar kun je dan direct opvolging aan geven. Een e-mailadres dat niet werkt of gewoonweg niet bestaat? Dan kun je terugvallen op papier. In dat geval wordt de bijlage geprint en door PostNL of Bpost bezorgd. Door een koppeling met de printstraten van onze partners te realiseren, wordt bij een bepaalde afleverstatus van de Aangetekende Mail het document alsnog per (aangetekende) naar de ontvanger gebracht. Wordt de Aangetekende Mail wel afgeleverd, maar laat de reactie op zich wachten? Dan kun je – per mail én per sms – een herinnering versturen. Is iemand het niet eens met de incasso? Dan kun je daar direct de klachtenprocedure op loslaten.

Wordt er een betaalafspraak overeengekomen? Dan kun je een betaallink meesturen met de Aangetekende Mail, waarmee een automatische incasso in gang wordt gezet. Daarbij hebben wij voor de techniek van Twikey gekozen. Twikey heeft dit proces geautomatiseerd en zo een manier ontwikkeld om automatische incasso’s eenvoudig, efficiënt, veilig en rechtsgeldig op te zetten en te beheren in een interface die compatibel is met de meeste grootbanken en softwareleveranciers.

Alleen actie als er iets niét goed gaat

Door op deze manier zo veel mogelijk handwerk te reduceren, hoef je alleen nog maar actie te ondernemen als er iets niet goed gaat. De rest van het proces verloopt vanzelf. Daarmee bespaar je kosten en optimaliseer je je proces.

Meer weten?

Zo zijn er nog veel meer voordelen van het digitaliseren van je processen. Meer weten? Download dan hier ons whitepaper! Benieuwd hoe Aangetekend Mailen een rol in jouw organisatie kan spelen? Geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Download onze brochure
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!

We schreven al eerder over waarom de overstap van papier naar digitaal in het creditmanagementproces…

Lees verder
Documenten digitaal ondertekenen. Is dat wel rechtsgeldig?

Uit onderzoek door organisatieadviesbureau McKinsey blijkt dat de uitbraak van het coronavirus de digitale transformatie…

Lees verder
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie

In onze vorige blog noemden we al vier voordelen van digitaal boven papier in het…

Lees verder
Het is tijd om impact te maken
Het is tijd om impact te maken

Het klimaatrapport van de IPCC liegt er niet om. Het is vijf over twaalf als…

Lees verder
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda

Onlangs publiceerde De Nederlandsche Bank (DNB) een update op het rapport ‘Visie op Toezicht 2018-2020’.…

Lees verder
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’

XA wil het vinden en delen van informatie voor organisaties makkelijk maken. Door informatiestromen binnen…

Lees verder
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces

Als creditmanager kun je bij de uitvoering van je taken diverse instrumenten inzetten om zo…

Lees verder
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’

Martijn Groot Kormelink is advocaat, mediator en partner bij Vallei Advocaten & Mediators. Vallei Advocaten…

Lees verder
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager

Achter die knop in Outlook waarmee je beveiligd en rechtsgeldig kunt mailen, zit een heel…

Lees verder
Waarom de eIDAS-verordening onmisbaar is in een digitale maatschappij

Bredero, Nederlands dichter en toneelschrijver uit de 16e eeuw, zei het al: 'Al ziet men…

Lees verder
Vacature
Marketeer B2B – Vacature

Binnen Aangetekend zijn wij op zoek naar een allround marketeer die niet alleen de beste…

Lees verder
'We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen'
‘We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen’

BIT is een zakelijke internetserviceprovider, gespecialiseerd in virtualisatie, colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. BIT…

Lees verder
Partner A

Detail informatie over deze partner Partner

Lees verder
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum

Tien jaar geleden begonnen Philip Voogt en Wouter van den Brink met een totaal nieuwe…

Lees verder
David Efde
Gebruikerservaring Aangetekend Mailen naar een nog hoger niveau

Aangetekend Mailen wordt inmiddels alweer bijna tien jaar door uiteenlopende klanten ingezet. Omdat er altijd…

Lees verder
Consumentenpost krijgt een digitale concurrent
Aangetekend Mailen kan PostNL miljoenen kosten

De digitale postbode bezorgt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor consumenten en eenpitters. Daarom…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

    Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

    Back To Top
    Zoeken