skip to Main Content

Hoe een heftig jaar toch lichtpuntjes met zich mee kan brengen

Op 1 januari keek 2020 ons net zo veelbelovend aan als alle andere nieuwe jaren. Al snel bleek het een zorgelijk jaar te zijn, dat getekend werd door onrust, zorgen en een gemis aan sociaal contact. In deze blog blikt Philip Voogt terug op dit bewogen jaar.

Groei

Veel branches werden dit jaar geraakt door de coronacrisis, maar wij zagen de acceptatie van onze dienst eigenlijk alleen maar sneller toenemen. Een geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen. We mochten veel nieuwe klanten verwelkomen en bestaande klanten zijn onze diensten nog intensiever gaan gebruiken. Waar voorheen veel medewerkers toch nog gewend waren om het secretariaat in te schakelen bij het versturen van belangrijke stukken, konden ze nu zelf van aan de keukentafel aan de slag.

Januari

Sinds het begin van dit jaar is de nieuwe Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) van kracht. Dat betekent niet alleen dat veel mensen nu een arbeidsovereenkomst moeten krijgen, maar ook dat – in de toekomst – documenten als nieuwe arbeidsovereenkomsten, waarschuwingsbrieven, ontslagbrieven en vaststellingsovereenkomsten verzonden en geregistreerd moeten worden. Dat bezorgt menig HR-medewerker behoorlijke hoofdpijn. Veel (grote) retailers zijn daarom actief en met succes gebruik gaan maken van de Aangetekend Mailen-software om de communicatie efficiënt, beveiligd en rechtsgeldig te laten verlopen.

Februari

In februari zag onze strategie van in-app-koppelingen het levenslicht. Daarmee ontsluiten we steeds meer softwarepakketten. Door deze samenwerkingen wordt het voor klanten steeds makkelijker en logischer om vanuit één pakket documenten direct beveiligd en rechtsgeldig te kunnen versturen.

Maart

Op 24 maart werd er, met gepaste afstand tot elkaar, een toost uitgebracht bij Aangetekend Mailen. Na tweeëneenhalf jaar hard werken en de nodige tegenslagen die je als pionier in dit soort trajecten helaas moet meemaken, verschenen we dan eindelijk op de lijst van qualified Trust Service Providers, een langverwachte status die tot nu toe was voorbehouden aan een klein aantal grote organisaties, zoals KPN, QuoVadis, het ministerie van Defensie en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.’

April

In april waren we op bezoek bij RTLZ, die met het platform ‘Next Level Corona Solutions’ werkend Nederland weer op gang probeert te krijgen. Aangetekend Mailen kwam in een speciale uitzending aan bod als een van de oplossingen die thuiswerkend Nederland het leven wat gemakkelijker maakt.

Mei

Mei bracht voor mij persoonlijk een enorm hoogtepunt: op 12 mei werd ik voor de tweede keer vader. Onze zoon werd tijdens de eerste coronagolf geboren, dus dat betekende kraambezoek aan het raam. Dat was enorm vreemd, maar natuurlijk ook weer heel bijzonder om mee te maken.

Juni

In juni brachten we weer even onder de aandacht hoe groot het belang is van een betrouwbare digitale handtekening. Wij kozen bewust niet voor de gewone digitale handtekening, maar voor de geavanceerde, omdat dit beter past bij onze qTSP-status. Zo kan deze handtekening ook voor juridische zaken ingezet worden zonder de efficiency uit het oog te verliezen.

Juli

Juli was een drukke maand. Sinds het begin van die maand kunnen klanten van KBC, KBC Brussels en CBC vanuit hun bankapp een aangetekende mail versturen. Ronald Boer, onze customer succes manager, beklom meerdere Europese 4.000-meter-bergen, waaronder de Zumsteinspitze van 4.563 meter hoogte, de op twee na hoogste berg in Europa. Ook werkten we hard om onze website van het certificaat Privacy Verified te voorzien. Dankzij dit certificaat zien onze websitebezoekers in een oogopslag dat onze website aan de AVG voldoet. Mr. Linde Mensink, juridisch adviseur bij ICTRecht Privacy B.V., schreef voor ons een blog over hoe je, net als wij, de AVG voor je kunt laten werken.

Augustus

In augustus krabbelde het land langzaamaan uit de eerste lockdown. Iedereen stapte vol goede moed het openbare leven weer in. Wij maakten een korte bedrijfsfilm waarin we het belang onderschreven van vasthouden aan je doelen, ook in tijden van onzekerheid.

September

Gedurende dit jaar hebben wij onze kernwaardes gelanceerd. Na durven vernieuwen, eerlijk en direct, sterker dan ego, verantwoordelijk, elke klant beter, lanceerden we in september de kracht van eenvoud. Dat illustreerden we aan de hand van een blog over de Cruijffiaanse uitspraak: ‘Het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen.’

Oktober

In oktober besteedden we aandacht aan de extra uitdagingen die online identificatie met zich meebrengt. Want hoe weet je dat de persoon die je denkt voor je te hebben ook daadwerkelijk de juiste persoon is? En ook nadat de identificatie akkoord is bevonden, moet de klant voortdurend worden gemonitord. Hoe pak je dat in een virtuele wereld aan?

November

Gedurende het hele jaar organiseerden wij vele interessante webinars. Als het bezoeken van klanten niet mogelijk is, dan delen we op deze manier graag onze kennis. Zo kunnen we toch onze klanten vertellen over hoe wij als digitale postbode continu onze diensten uitbreiden met opties die een bijdrage leveren aan het proces van de klant.

December

In december werden we uitgeroepen tot Marketing Master tijdens de KPN API Store Awards 2020. Geen staande ovatie maar wel een prijs waar wij trots op zijn!

Op naar een fris, onbeschreven 2021

Kortom, het was een moeilijk jaar, maar als ik zo terugkijk, bracht het jaar ons toch nog aardig wat hoogtepunten. Ik ben trots op wat we het afgelopen jaar hebben bereikt, samen met ons team en onze partners. Maar, net als iedereen, kijk ook ik uit naar 2021. We zien vol vertrouwen 2021 ons tienjarig jubileum tegemoet, met een nieuwe look&feel van de Aangetekende Mails en de komst van Beveiligd Mailen. Ik kijk ook erg uit naar de lancering van onze consumentenoplossing. Wat PostNL biedt in de fysieke wereld, regelen wij digitaal. Daarmee worden wij in 2021 het postbedrijf van de toekomst en zijn wij vastberaden ook van 2021 weer een succesvol jaar te maken. We kijken ernaar uit om in 2021 weer verder te groeien, samen met onze klanten, partners en collega’s. Ben je benieuwd wat onze digitale postbodes voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Download onze brochure
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’

Martijn Groot Kormelink is advocaat, mediator en partner bij Vallei Advocaten & Mediators. Vallei Advocaten…

Lees verder
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager

Achter die knop in Outlook waarmee je beveiligd en rechtsgeldig kunt mailen, zit een heel…

Lees verder
Waarom de eIDAS-verordening onmisbaar is in een digitale maatschappij

Bredero, Nederlands dichter en toneelschrijver uit de 16e eeuw, zei het al: 'Al ziet men…

Lees verder
Vacature
Marketeer B2B – Vacature

Binnen Aangetekend zijn wij op zoek naar een allround marketeer die niet alleen de beste…

Lees verder
'We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen'
‘We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen’

BIT is een zakelijke internetserviceprovider, gespecialiseerd in virtualisatie, colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. BIT…

Lees verder
Partner A

Detail informatie over deze partner Partner

Lees verder
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum
Aangetekend B.V. viert kristallen jubileum

Tien jaar geleden begonnen Philip Voogt en Wouter van den Brink met een totaal nieuwe…

Lees verder
David Efde
Gebruikerservaring Aangetekend Mailen naar een nog hoger niveau

Aangetekend Mailen wordt inmiddels alweer bijna tien jaar door uiteenlopende klanten ingezet. Omdat er altijd…

Lees verder
Consumentenpost krijgt een digitale concurrent
Aangetekend Mailen kan PostNL miljoenen kosten

De digitale postbode bezorgt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor consumenten en eenpitters. Daarom…

Lees verder
Aangetekend betrouwbaar
Vacature New Business Developer

Als New Business Developer zal jij een belangrijke rol spelen in onze missie om de…

Lees verder
Maak kennis met… Ronald Boer, onze Customer Success Manager en Product Owner
Maak kennis met… Ronald Boer, onze Customer Success Manager en Product Owner

Ronald Boer is Customer Success Manager en Product Owner bij Aangetekend Mailen. In deze dubbelrol…

Lees verder
Vacature: Customer Success Manager

Als Customer Success Manager zal jij een belangrijke rol spelen in onze missie om de…

Lees verder
Fintech en legaltech. Zo sluiten twee werelden naadloos op elkaar aan.
Fintech en legaltech. Zo sluiten twee werelden naadloos op elkaar aan.

In deze blog spreekt Philip Voogt, mede-oprichter van Aangetekend B.V., met Benjamin Alkemade, salesdirector bij…

Lees verder
Aangetekende e-mail goes Wikipedia!
Aangetekende e-mail goes Wikipedia!

Eindelijk wordt de aangetekende elektronische zending - aangetekende e-mail - op Wikipedia in een adem…

Lees verder
Hoe een heftig jaar toch lichtpuntjes met zich mee kan brengen
Hoe een heftig jaar toch lichtpuntjes met zich mee kan brengen

Op 1 januari keek 2020 ons net zo veelbelovend aan als alle andere nieuwe jaren.…

Lees verder
‘Ik ben erg gecharmeerd van slimme oplossingen die simpel in gebruik zijn’

Harry Heijes is IT-directeur KPN Zakelijke markt. Een gedreven manager met een innovatieve blik en…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

    Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

    Back To Top
    ×Close search
    Zoeken