skip to Main Content

Zo krijg je meer grip op je openstaande facturen

Als creditmanager wil je kredietrisico’s zo veel mogelijk beperken en het werkkapitaal optimaliseren. Daarbij wil je natuurlijk verantwoord omgaan met klantgegevens en de klanttevredenheid minimaal behouden, maar als het even kan zelfs verbeteren. Door over te stappen van papier naar digitale middelen worden je processen niet alleen sneller, inzichtelijker en klantvriendelijker, je houdt ook nog eens grip op je openstaande facturen.

Vorderingen staan steeds langer open

Als je een factuur verstuurd, wil je het liefst dat deze keurig op tijd betaald wordt. Maar helaas gaat daar nogal eens iets mis en betaalt een debiteur niet binnen de betalingstermijn. Voor het begin van de coronacrisis was 32 procent van de facturen in Nederland achterstallig, sinds het begin van de coronapandemie is dat maar liefst 56 procent, zo blijkt uit onderzoek. Het aantal dagen dat een vordering openstaat is, in vergelijking met andere landen, in Nederland het sterkst toegenomen.

De kracht van digitale middelen

Tijdige betaling, dat is waar grip op je openstaande facturen begint. Voorheen had je als creditmanager weinig middelen om het proces goed op te volgen en werden er veel kosten gemaakt, niet alleen voor extra medewerkers, maar ook voor porti en drukwerk. Vandaag de dag zijn er mooie softwareoplossingen op de markt die het debiteurenbeheer een stuk eenvoudiger, sneller en goedkoper maken.

Verhoogde attentiewaarde en zekerheid

Door gebruik te maken van Aangetekend Mailen verhoog je de attentiewaarde in alle facetten van de ‘factuurreis’, zonder te hoeven inboeten op de juridische waarde. En je weet ten alle tijden dat de mail daadwerkelijk is ontvangen. Zoals Sander Kamstra, directeur van Payt zegt in zijn blog: ‘Dankzij Aangetekend Mailen kan een debiteur nooit ten overstaan van een rechter beweren dat hij een factuur, een aanmaning of een ander bericht niet heeft gezien. Wat er ook gebeurt, het argument ‘ik wist er niet van’ is bij ons géén argument.’

Efficiëntie

Door te digitaliseren, kun je binnen één of twee uur al verder met het proces. Wachten op het bericht of een fysiek poststuk is teruggekomen of niet, is verleden tijd. Is er een vervolgactie nodig, dan kun je die automatisch in gang zetten. Een ongeldig e-mailadres? Dan gaat er alsnog een fysiek poststuk uit. Is iemand het oneens met de incasso? Dan kun je daar, zonder vertraging, de klachtenprocedure op loslaten.

Integraties

Iedere organisatie heeft zijn eigen specifieke systemen en processen waar de dienst Aangetekend Mailen een uitkomst voor kan zijn. Aangetekend Mailen is eenvoudig te koppelen aan bedrijfsspecifieke systemen zoals ERP-, CRM-, en facturatiesystemen. Ook in veel creditmanagementsoftwareapplicaties is de dienst al geïntegreerd. Tenslotte is koppeling met je mailsysteem een fluitje van een cent.

Kostenbesparing

Zo zijn er diverse mogelijkheden om volledig grip te houden op je openstaande facturen, van a tot z. Dat zit ‘m in een verhoogde attentiewaarde, zekerheid en efficiëntie. Bovendien bespaar je op deze manier niet alleen out-of-pocket-kosten, je hebt ook eerder het geld op je rekening. En daar was het allemaal mee begonnen…

Meer weten?

Nieuwsgierig welke voordelen de overstap van papier naar digitaal je nog meer oplevert? Download dan hier ons whitepaper! Benieuwd hoe Aangetekend Mailen een rol in jouw organisatie kan spelen? Geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Download onze brochure
‘Ik ben groot voorstander van technologie, maar er gaat niets boven een informele babbel met een biertje’

CKV Bank is niet alleen een Belgische hypotheekbank, spaarbank en familiebedrijf, maar ook de eerste…

Lees verder
Fax rechtspraak
Veilig mailen met de Rechtspraak? Maak gebruik van Aangetekend Mailen

Aangetekend Mailen vult gat op dat verdwijnende fax achterlaat KPN stopt begin 2022 met de…

Lees verder
Zo krijg je meer grip op je openstaande facturen
Zo krijg je meer grip op je openstaande facturen

Als creditmanager wil je kredietrisico’s zo veel mogelijk beperken en het werkkapitaal optimaliseren. Daarbij wil…

Lees verder
Aangetekend Mailen elke keer weer een beetje gemakkelijker
Aangetekend Mailen elke keer weer een beetje gemakkelijker

Ons team zit niet stil. Ook nu staan er een aantal wijzigingen op stapel die…

Lees verder
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!

We schreven al eerder over waarom de overstap van papier naar digitaal in het creditmanagementproces…

Lees verder
Documenten digitaal ondertekenen. Is dat wel rechtsgeldig?

Uit onderzoek door organisatieadviesbureau McKinsey blijkt dat de uitbraak van het coronavirus de digitale transformatie…

Lees verder
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie
Digitaliseer je correspondentie voor hogere betaalconversie

In onze vorige blog noemden we al vier voordelen van digitaal boven papier in het…

Lees verder
Het is tijd om impact te maken
Het is tijd om impact te maken

Het klimaatrapport van de IPCC liegt er niet om. Het is vijf over twaalf als…

Lees verder
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda
DNB zet dataveiligheid hoog op de agenda

Onlangs publiceerde De Nederlandsche Bank (DNB) een update op het rapport ‘Visie op Toezicht 2018-2020’.…

Lees verder
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’
‘Wij zijn een A-merk, daar sluit de oplossing van Aangetekend naadloos bij aan’

XA wil het vinden en delen van informatie voor organisaties makkelijk maken. Door informatiestromen binnen…

Lees verder
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces
4 Voordelen van het automatiseren van je creditmanagementproces

Als creditmanager kun je bij de uitvoering van je taken diverse instrumenten inzetten om zo…

Lees verder
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’
‘Fysieke aangetekende post? Dat is inmiddels wel een beetje achterhaald’

Martijn Groot Kormelink is advocaat, mediator en partner bij Vallei Advocaten & Mediators. Vallei Advocaten…

Lees verder
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager
Maak kennis met… Wesley Verheul, onze Customer Success Manager

Achter die knop in Outlook waarmee je beveiligd en rechtsgeldig kunt mailen, zit een heel…

Lees verder
Waarom de eIDAS-verordening onmisbaar is in een digitale maatschappij

Bredero, Nederlands dichter en toneelschrijver uit de 16e eeuw, zei het al: 'Al ziet men…

Lees verder
Vacature
Marketeer B2B – Vacature

Binnen Aangetekend zijn wij op zoek naar een allround marketeer die niet alleen de beste…

Lees verder
'We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen'
‘We hopen dat ze nóg 10 jaar voor reuring blijven zorgen’

BIT is een zakelijke internetserviceprovider, gespecialiseerd in virtualisatie, colocatie, internetverbindingen, managed hosting en outsourcing. BIT…

Lees verder

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

    Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

    Back To Top
    Zoeken