Beveiligde en Betrouwbare Communicatie voor de Telecom sector

Telco’s verwerken regelmatig gevoelige of juridisch relevante informatie. In deze sector is veilige, betrouwbare en rechtsgeldige communicatie
essentieel, bijv. bij het verzenden van overeenkomsten, gevoelige gegevens of belangrijke meldingen.

Europees gecertificeerde vertrouwensdienstleverancier
Gegarandeerd alle data op Europese servers

Aangetekend is een Qualified Trust Service Provider
Telecom

Wat speelt er binnen telecom?

Telecombedrijven versturen dagelijks grote volumes aan correspondentie, variërend van contracten, servicevoorwaarden en facturen tot privacyverklaring en belangrijke meldingen.

Het handmatig versturen hiervan is tijdrovend, foutgevoelig en duur.

Veel processen binnen de telecombranche zijn nog handmatig, wat kan leiden tot inefficiëntie, hoge kosten en een verhoogde kans op fouten.

Er is een sterke trend naar automatisering en digitale transformatie om deze uitdagingen aan te pakken.

De sector verwerkt gevoelige klantgegevens en is een aantrekkelijk doelwit voor cybercriminaliteit en fraude.

Onbeveiligde communicatie kan leiden tot datalekken, identiteitsdiefstal en reputatieschade, wat cruciaal is om te voorkomen.

De AVG stelt hoge eisen aan de verwerking en beveiliging van persoonsgegevens. De telecombranche omvat veel privacygevoelige informatie (bijvoorbeeld abonnementsgegevens, gesprekshistorie en locatie gegevens). Datalekken kunnen leiden tot hoge boetes en ernstige reputatieschade.

We hebben al ervaring in bij telecom, omdat we al een aantal klanten hebben in deze branche of die te maken hebben met telecom. Een paar van deze klanten zijn: Media garant en KPN. Wil je weten wat nog meer van onze klanten van ons vinden. Lees dan de klantverhalen.

Beveiligde en betrouwbare communicatie voor de telecom sector

Of je nu werkzaam bent bij een grote telecomprovider, een mobiele virtuele netwerkoperator (MVNO), een internet service provider (ISP), of als dienstverlener voor de telecomsector, en je zoekt een oplossing om aantoonbaar, rechtsgeldig én veilig te communiceren met klanten, toezichthouders én interne partijen? Onze communicatie-oplossingen helpen je.

In de dynamische wereld van telecom staan organisaties voor diverse uitdagingen, waar veilige en rechtsgeldige communicatie cruciaal is. Denk hierbij aan de omgang met gevoelige klantgegevens, abonnementswijzigingen en regelgeving.

Je wilt er altijd op kunnen vertrouwen dat je documenten goed aankomen, ook als je ze via e-mail verzendt. Dankzij Aangetekend Mailen weet je precies wat wanneer en door wie is ontvangen, dankzij ons betrouwbare track-en-trace-systeem. Zo helpen we jou als telecombedrijf om slimmer en efficiënter te communiceren.

De diensten die de klanten gebruiken

Veilig communiceren met onze producten bij telecom 

Telecom

Juridische en contractuele documenten
Denk aan klantenovereenkomsten, roaming- en wholesalecontracten, SLA’s, formele klachtenprocedures, AVG-verzoeken, interne meldingen en verwerkersovereenkomsten.


Operationele communicatie
Zoals netwerkinformatie, wijzigingsberichten, contractaanpassingen, service-impact notificaties, verzoeken om toestemming en rapportages — waarbij vertrouwelijkheid, integriteit en traceerbaarheid essentieel zijn.

Telecom

Dankzij het gebruik van onze prodcuten sta je stevig in je juridische schoenen.

We helpen om te voldoen aan de volgende wet- en regelgeving:

  • AVG
  • NIS2
  • eIDAS
  • BW

meer over certificeringen

Telecom

Als enige Nederlandse eIDAS leverancier leveren wij alle veilig communicatie producten onder één suite. Alles wat je nodig hebt voor betrouwbare, rechtsgeldige en privacy vriendelijke communicatie.

Alles wat je nodig hebt voor betrouwbare, rechtsgeldige en privacy vriendelijke communicatie.

Wat word je volgende actie?

Samenwerkingen in deze branche

We hebben al een samenwerking met deze bedrijven die ook vol op onze diensten gebruiken.

Telecom

tevreden gebruikers