Veilig communiceren
bij banken

Banken en financiële organisaties verwerken regelmatig gevoelige of juridisch relevante informatie. In deze sector is veilige, betrouwbare
en rechtsgeldige communicatie essentieel, bijv. bij het verzenden
van overeenkomsten, gevoelige gegevens of belangrijke meldingen.

Europees gecertificeerde vertrouwensdienstleverancier
Gegarandeerd alle data op Europese servers

Aangetekend is een Qualified Trust Service Provider
Banken

Wat speelt er binnen de branche banken?

Banken versturen dagelijks grote volumes aan correspondentie, van leningsovereenkomsten en hypotheekaktes tot privacy verklaringen en juridische aankondigingen.

Het handmatig versturen hiervan is tijdrovend, foutgevoelig en duur.

Veel bankprocessen zijn nog handmatig, wat inefficiëntie, hoge kosten en een verhoogde kans op fouten met zich meebrengt.

Er is een sterke trend naar automatisering en digitale transformatie binnen de bankensector.

De financiële sector, en daarmee ook de banksector, is een aantrekkelijk doelwit voor cybercriminaliteit en fraude.

Onbeveiligde communicatie kan leiden tot phishing, identiteitsdiefstal en financiële schade voor zowel de bank als haar klanten.

Banken moeten voldoen aan strikte eisen op het gebied van privacy, veiligheid en digitale weerbaarheid (zoals AVG, BW, DORA en NIS2).

Onze oplossingen ondersteunen bij het veilig verwerken en vastleggen van persoonsgegevens, om hoge boetes en reputatieschade te voorkomen.

Aangetekend heeft al ervaring in de branche banken, omdat we al een aantal klanten hebben in deze branche of die te maken hebben met banken. Een paar van deze klanten zijn: Santander, KBC, ABM Amro en Rabobank.

We hebben met Eric Lücke een interview gehad over wat hij van onze diensten vind. Die kun je hier lezen.

Banken

“Een oplossing die past bij de bank van de toekomst”

— Eric Lücke, lid van de global innovation board van de Rabogroep

Veilig en rechtsgeldig communiceren voor banken

Of je nu werkt bij een grootbank, een kleinere regionale bank, een gespecialiseerde hypotheekverstrekker, of als dienstverlener voor de bancaire sector, je zoekt een oplossing om aantoonbaar, rechtsgeldig én veilig te communiceren met klanten, toezichthouders én interne partijen? Onze communicatie-oplossingen helpen je.

In de dynamische wereld van de bankensector staan organisaties voor diverse uitdagingen, waar veilige en rechtsgeldige communicatie cruciaal is. Denk hierbij aan de strenge eisen rondom privacy, gegevensbeveiliging en compliance.

Je wilt er altijd op kunnen vertrouwen dat je documenten goed aankomen, ook als je ze via e-mail verzendt. Dankzij Aangetekend Mailen weet je precies wat wanneer en door wie is ontvangen, dankzij ons betrouwbare track-en-trace-systeem. Zo helpen we jou als bank om veiliger, efficiënter en compliant te communiceren.

De diensten die de klanten gebruiken

Veilig communiceren met onze producten bij banken 

Banken

Juridische documenten
Bijvoorbeeld kredietovereenkomsten, zekerheidsakten (zoals hypotheek- of pandakten), saldoverklaringen, beëindigingsbrieven, ingebrekestellingen en andere rechtsgeldige correspondentie.

Klantgerichte communicatie
Zoals betalingsherinneringen, informatieverzoeken, voorstellen voor regelingen, schuldherschikkingen en renteaanpassingen — in lijn met zorgplicht en klantbelang (WFT).

Banken

Dankzij het gebruik van onze prodcuten sta je stevig in je juridische schoenen.

We helpen om te voldoen aan de volgende wet- en regelgeving:

  • AVG
  • NIS2
  • eIDAS
  • DORA
  • WFT
  • ISO27001

meer over certificeringen

Banken

Als enige Nederlandse eIDAS leverancier leveren wij alle veilig communicatie producten onder één suite. Alles wat je nodig hebt voor betrouwbare, rechtsgeldige en privacy vriendelijke communicatie.

Alles wat je nodig hebt voor betrouwbare, rechtsgeldige en privacy vriendelijke communicatie.

Wat word je volgende actie?

Samenwerkingen in deze branche

We hebben al een samenwerking met deze bedrijven die ook vol op onze diensten gebruiken.

Banken

tevreden gebruikers