Huur opzeggen bij aankoop huis
Ga je een huis kopen of heb je inmiddels een huis gekocht? Voordat je met volle energie voor je nieuwe huis kan gaan, zal je eerst nog een aantal zaken moeten regelen. Als je in een huurhuis woont dien je een huuropzegging te doen. Een rechtsgeldige huuropzegging kan je eenvoudig doen via Aangetekend Mailen.
- Opstellen van je e-mail
- Controleren van je e-mail
- Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
- Betalen voor verzending € 5,45
Wettelijke opzegtermijn huur
Als je in een huurhuis woont heb je het voordeel dat je niet je oude woning hoeft te verkopen. De enige periode waarmee je rekening dient te houden is de opzegtermijn van je huurwoning. De opzegtermijn van een huurcontract is minimaal één maand en maximaal drie maanden. De wet bepaalt dat de opzegtermijn voor de huurder gelijk is aan de betalingstermijn voor de huur. Als je de huur per maand betaalt, is jouw opzegtermijn dus één maand. Van deze wettelijke regel mag niet worden afgeweken.
Hoe moet ik huur opzeggen?
Huur opzeggen per mail
In de wet staat dat de huur per aangetekende brief opgezegd dient te worden. Inmiddels is er gelukkig ook jurisprudentie waaruit blijkt dat een opzegging per e-mail ook aan de wettelijke vereisten kan voldoen. Belangrijk daarbij is dat aantoonbaar moet zijn dat de verhuurder de opzegging heeft ontvangen. Met het gebruik van Aangetekend Mailen ontvang je, na het versturen van de opzegging, direct het bewijs van de verzending in jouw eigen mailbox.
Gebruik onze gratis voorbeeldbrief
Met onze gratis voorbeeldbrief kan je eenvoudig je huur opzeggen per mail. De voorbeeldbrief kan aangepast worden per situatie. Bij de opzegging hoef je geen reden mee te geven. Vergeet niet om zelf een kopie van de opzegging te bewaren. Verstuur deze via Aangetekend Mailen en een overzicht van de verzend- en ontvanggegevens komt na de verzending direct in jouw mailbox. Klik hieronder om de gratis voorbeeldbrief te downloaden.
Overige bedrijfsruimte
Alle bedrijfsruimten die niet onder de middenstandsruimte vallen zijn overige bedrijfsruimtes. Bij overige bedrijfsruimte geldt niet dat deze voor het publiek toegankelijk moet zijn. Meestal betreft het kantoorruimtes of opslagruimtes. Hiervoor gelden in principe de algemene regels voor elke huurovereenkomst. Maar de wet geeft dit soort bedrijfsruimte extra ontruimingsbescherming.
Hoe werkt het?
Een aangetekende e-mail verstuur je eenvoudig via de knop ‘Verstuur nu’. Je stelt de tekst op en voegt eventuele bijlagen toe. Bij de volgende stap kun je de email en alle velden controleren. Om een aangetekende e-mail te kunnen versturen is het wettelijk vereist dat je je identificeert. Dit doen wij met iDIN en dat werkt via je bank. Als laatste stap volgt de betaling via iDEAL waarna de Aangetekende Mail wordt verstuurt. Een kopie van de Aangetekende Mail en de track & trace ontvang je in je inbox.
Stap 1
Opstellen e-mail
Stap 2
Controleren e-mail
Stap 3
Identificeren
Stap 4
Betalen
Voordelen van Aangetekend Mailen
Ultiem gemak
Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.
Veilig en rechtsgeldig
Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.
Snel en direct
Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.
24/7 te volgen
Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.
Kostenbesparend
Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.
100%
rechtsgeldig in EU
Aangetekend Mailen voldoet volledig aan Europese regelgeving. De rechtbank erkent de aangetekende e-mail als juridisch bewijs.
85%
hogere attentiewaarde
Bezorging via Aangetekend Mailen trekt veel meer aandacht dan een gewone e-mail of poststuk.
2
minuten slechts
Supersnel versturen én bezorgen zonder dat je de deur uit hoeft.
Waarom Aangetekend Mailen?
Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.