Aangetekend versturen, per brief of per mail?

Naast de eventuele juridische eis voor het versturen van documenten wil je als afzender ook meer zekerheid over het transport van de verzending en kiest daarom voor het Aangetekend versturen.

Maar welke zekerheid geeft aangetekend versturen per post en wat zijn de voordelen van aangetekend versturen per mail?

Aangetekende post zending geeft een beperkte zekerheid over het ontvangst van uw documenten, namelijk dat een envelop op een moment op een adres is aangeboden. De identiteit van de betrokken partijen en de inhoud van de envelop is daarbij onvoldoende vastgesteld waardoor er achteraf discussie kan ontstaan over de inhoud van de envelop en de betrokkenheid van partijen. Het versturen van een aangetekende poststuk kost minimaal €8,80 en brengt ook de nodige handelingen met zich mee.

Met de tussenkomst van Aangetekend Mailen kan de aangetekende zending ook eenvoudig digitaal worden verzonden. De Aangetekende Mail geeft volledige zekerheid over het Wie, Wat, Wanneer met Wie heeft gecorrespondeerd zodat er achteraf geen discussie kan ontstaan over de inhoud en/of de betrokkenheid bij de correspondentie.

De dienst kan via een knop vanuit het mailprogramma of geïntegreerd in een automatisch proces door de afzender op ieder gewenst moment worden ingezet.

De aangetekende zending per mail is goedkoper dan € 0,49 per stuk waardoor ook normale poststukken dezelfde zekerheid verkrijgt.

Probeer het direct

Efficiënt

Documenten printen, ondertekenen en naar het postkantoor brengen, met Aangetekend mailen is het verleden tijd: u verstuurt belangrijke documenten met een druk op de knop. Het is zelfs mogelijk om de dienst in bestaande processen te integreren, zoals de automatische verzending van facturen, aktes of polissen. Een efficiencyslag waarmee u direct kosten bespaart.

Veilig

Onze aangetekende mails bieden juridische zekerheid conform EU-verordening eIDAS. Als onafhankelijke derde leggen we vast wie wat op welk moment met wie communiceert. Belangrijk, vooral bij correspondentie rondom een conflict. Door ontvangst en acceptatie te registeren, kunt u aantonen dat u er alles aan heeft gedaan om een document ter kennisgeving aan te bieden.

Rechtsgeldig

Digitalisering vraagt om verandering. Daarom starten vele organisaties in een beperkte omgeving, waarbij we met een klein team inventariseren, implementeren en verbeteren. Zo werken we samen aan een toekomstbestendige oplossing voor de gehele organisatie.

Implementatie

Documenten printen, ondertekenen en naar het postkantoor brengen, met Aangetekend mailen is het verleden tijd: u verstuurt belangrijke documenten met een druk op de knop. Het is zelfs mogelijk om de dienst in bestaande processen te integreren, zoals de automatische verzending van facturen, aktes of polissen. Een efficiencyslag waarmee u direct kosten bespaart.

Hoe het werkt

Ervaar nu gratis

Ook Aangetekende Mail ontvangen? Probeer het gratis uit en ontdek de zelf het gemak.

Probeer nu

Ook zij gebruiken Aangetekend Mailen

Hoe werkt het?

Het versturen van een aangetekende mail is heel eenvoudig: we integreren de functie in de systemen die u binnen uw organisatie gebruikt. Hierdoor kunt u gemakkelijk overstappen. En dat ook nog eens tegen lagere kosten.

Lees meer

Veilig en rechtsgeldig documenten versturen

Direct contact
+31 (0)346 58 17 31

Meer weten?

[contact-form-7 id=”7″]
Back To Top